linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Program Rodzina 800+ - Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy z siedzibą w Pasłęku

Oferta Oferta dla Ciebie Program Rodzina 800+

Rola banku
Proces otrzymania świadczenia

Informacje o programie znajdziesz na www.zus.pl

Rodzina 800+ po zmianach. Najważniejsze informacje Świadczenie wychowawcze 800+ od 2024 r.

Kogo dotyczy

Świadczenie wychowawcze przysługuje Ci na dziecko do ukończenia przez nie 18 lat, jeśli m.in. jesteś matką albo ojcem dziecka i dziecko wspólnie z Tobą mieszka oraz utrzymujesz je.

Jeśli zgodnie z orzeczeniem sądu sprawujesz opiekę naprzemienną z drugim rodzicem, świadczenie możesz otrzymać Ty i drugi rodzic, po połowie przysługującej kwoty.

Kto może złożyć wniosek przez bankowość internetową

Jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka i masz numer PESEL, możesz złożyć wniosek przez swój bank. W innej sytuacji – jeśli masz numer PESEL, możesz złożyć wniosek przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub portal Emp@tia, a jeśli nie – to tylko przez PUE ZUS.

Co zrobić, aby otrzymać wsparcie

Złóż wniosek SW-R do ZUS przez swój bank albo przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub portal Emp@tia.

Jak złożyć wniosek

Wniosek możesz złożyć wyłącznie elektronicznie.

Jeśli złożysz wniosek przez bank albo portal Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to system informatyczny ZUS, za pośrednictwem którego możesz załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu.

Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, ZUS założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku o świadczenie wychowawcze. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz w SMS z adresu „ZUS”.

ZUS założy Ci profil na PUE ZUS – będziesz mieć dostęp do informacji o swoim wniosku i świadczeniu wychowawczym, a ZUS będzie mógł kontaktować się z Tobą w sprawie świadczenia.

Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku

Jeśli wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość otrzymasz z adresu noreply@zus.pl.

Kiedy złożyć wniosek

Na potrzeby okresu świadczeniowego, który trwa do 31 maja 2024 r., na dzieci nowo narodzone (jeśli wcześniej wniosek nie był złożony), wniosek możesz złożyć od 1 stycznia 2024 r.

Od 1 lutego 2024 r. możesz złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze na kolejny okres świadczeniowy – trwa on od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.

Jakie wsparcie otrzymasz

Przysługuje Ci świadczenie wychowawcze w wysokości 800 zł miesięcznie na dziecko.

Tylko w dwóch sytuacjach ZUS wypłaci Ci świadczenie w niższej wysokości – gdy dziecko urodzi się albo ukończy 18 lat w trakcie miesiąca.

Jeśli zgodnie z orzeczeniem sądu sprawujesz opiekę naprzemienną z drugim rodzicem (z którym masz rozwód, albo żyjesz w separacji lub rozłączeniu) w porównywalnych i powtarzających się okresach, to każdemu z Was przysługuje świadczenie wychowawcze w wysokości połowy kwoty za dany miesiąc.

Kiedy otrzymasz świadczenie

Jeżeli wniosek na nowy okres świadczeniowy złożysz w okresie od 1 lutego do 30 czerwca, ZUS przyzna prawo do świadczenia od początku okresu świadczeniowego, tj. od 1 czerwca do 31 maja następnego roku kalendarzowego.

Jeśli złożysz wniosek w trakcie trwania okresu, po 30 czerwca, prawo do świadczenia zostanie przyznane od miesiąca złożenia wniosku do końca okresu świadczeniowego.

Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość internetową lub portal Emp@tia

Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek). Zaloguj się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki [Rodzina 800+] – [Szczegóły Twoich wniosków].

Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia

Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.

Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.

Ważne

Na PUE ZUS znajdziesz całą korespondencję z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie wychowawcze (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informację o przyznaniu świadczenia, decyzją odmawiająca przyznania świadczenia).

Jak wypełnić Wniosek Rodzina 800+ w systemie bankowości elektronicznej banku?

Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL). Te dane, którymi dysponuje bank, zostaną zaczytane z systemu banku automatycznie.

Od momentu, kiedy otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który został wskazany przez Ciebie we wniosku 800+, wszelkie pytania i obsługę wniosku przejmuje ZUS.

Reklamacje

Zgłaszanie reklamacji

Reklamacje do wniosku 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

Gdzie otrzymasz pomoc w ZUS:

Bezpieczeństwo

Kiedy składasz wniosek Rodzina 800+, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej. Ważne informacje:

Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, np. w formie mailingu lub wiadomości w serwisie internetowym banku. Pamiętaj jednak, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych Ci adresów mailowych banku. Zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą wiadomości. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 800+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie na infolinii banku.

Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 800+, bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków kierujących na strony internetowe banków.

Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

Rozpatrywanie reklamacji przez bank: bank przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w banku zasadami.

Warto zainwestować w przyszłość swoich dzieci !

Zachęcamy do przechowywania i gromadzenia otrzymanych środków na kontach oszczędnościowych.

Ułatwienia dostępu