Cookies

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Cookies możesz wyłączyć w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji

AKCEPTUJĘ
AKCEPTUJĘ
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Uwaga, oszuści podszywają się pod pracowników banku! - Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy z siedzibą w Pasłęku

Uwaga, oszuści podszywają się pod pracowników banku!

Uwaga, oszuści podszywają się pod pracowników banku!

 

Ponownie ostrzegamy przed próbami podszywania się pod pracowników banku, które są groźne. Oszuści informują o zagrożeniu finansów na koncie. Proszą o przekazanie pieniędzy na „konto techniczne”, na którym będą bezpieczne.

Nie rób tego!

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości ich celem jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych. Zwracajmy również uwagę na ton i barwę głosu jakim posługują się rozmówcy, często jest to niewyraźny obcojęzyczny akcent.

Przestrzegamy przed nowym scenariuszem wyłudzeń:

  🟢 dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika innego banku☎️, twierdząc, że rzekomo wykonywaliśmy przelew do klienta tego banku,

  🟢 oszust przekazuje, że przelew nie może zostać zaksięgowany na rachunku odbiorcy, dopóki nie potwierdzimy informacji / nie przekażemy dodatkowych danych 🛑

▶️ Następnie oszust może na przykład:

  🔴  prosić o wykonanie przelewu na podany numer rachunku, podanie kodów sms, które przyjdą na nasz numer telefonu lub zainstalowanie aplikacji📲

  🔴  prosić o podanie dodatkowych danych, takich jak numer PESEL, numer dokumentu tożsamości, imiona rodziców – dane te mogą zostać następnie wykorzystane do wyłudzenia kredytu na nasze dane, przejęcia naszych kont lub do dalszych prób wyłudzeń.

Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej NIGDY nie poprosi Cię o:

W przypadku, gdy:

! Pamiętaj:

– Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji.

– Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.

– Nie oddzwaniaj na połączenie, z którego wcześniej rozmawiałeś z podejrzanym rozmówcą!

Ułatwienia dostępu