Od 1 lipca złożysz wniosek na nowy okres świadczeniowy „Dobry Start” 300+ w Braniewsko-Pasłęckim Banku Spółdzielczym.
Wnioski drogą online można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia, przez bankowość elektroniczną Internet Banking lub portal PUE ZUS.
Jak złożyć wniosek?
1. Przygotuj dane dziecka (PESEL, nazwę i adres szkoły).
2. Zaloguj się do bankowości internetowej.
3. Wybierz zakładkę „Świadczenia”.
4. Wypełnij wniosek.
5. Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku Dobry Start.
To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.
6. Po przekazaniu przez Bank wniosku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Od momentu, kiedy otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Dobry Start, wszelkie pytania i obsługę wniosku Dobry Start przejmuje ZUS.
Kiedy otrzymasz świadczenie?
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września.
Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Komu nie przysługuje świadczenie Dobry Start 300 +?
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Rządowy program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
Gdzie otrzymasz pomoc?
Program „Dobry Start” w pytaniach i odpowiedziach na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Ułatwienia dostępu